Аварії з самоврядними автомобілями трапляються, але, як показує статистика, найчастіше робомобили потрапляють в ДТП не з своєї вини, а з вини водіїв інших транспортних засобів. В якості прикладу можна згадати недавній випадок з самоврядним автомобілем Ford. І хоча сам по собі прихід самоврядних авто здається неминучим, а їх переваги – очевидні, противників цієї технології достатньо і це не тільки таксисти. Як випливає з недавнього звіту департаменту автотранспорту Каліфорнії (California Department of Motor Vehicles, DMV), щонайменше два з шести сутичок з участю робомобилей, що сталися з початку року, були намір ініційованими людьми. Тобто, це були цілеспрямовані напади людей на машини. Відразу обмовимо, що, на щастя, цього разу обійшлося без постраждалих.

Один з інцидентів стався 10 січня. Невідомий в районі Мішень Дистрикт (Сан-Франциско) перебіг дорогу на червоне світло і з криками накинувся на самоврядний Chevrolet Cruz, зупинився перед пішоходом на переході. Нападник врізався в задню частину авто, в результаті чого була розбита ліва задня фара.

Другий випадок, датований 28 січня, теж відбувся в Сан-Франциско і теж з Chevrolet Cruz. Як повідомляється, водій таксі вийшов зі своєї машини, підійшов до автономного автомобілю, зупиненому позаду таксі, і вдарив по лівому пасажирського вікна. Від удару на склі залишилися подряпини.

В обох випадках звернень до поліції не було. При цьому уточнюється, що в момент нападів за кермом автомобілів перебували водії, як того вимагає закон Каліфорнії. Втім, в найближчому майбутньому вимогу обов’язкової наявності у водія при тестуванні автономних автомобілів на дорогах загального користування в Каліфорнії має бути скасовано.

Коментувати подібні вчинки особливого сенсу немає, оскільки жодна людина в здоровому глузді на подібне не вирішиться. Та й який сенс опиратися технологій, які повинні вивести безпека на дорогах на принципово новий рівень і зменшити кількість аварій. У даному контексті доречно буде згадати про самоуправляемом автомобілі GM Cruise AV без керма і педалей, який повинен вийти на дороги вже в 2019 році.

Можна додати, що це не перші подібні сутички машин і людей. З останніх можна згадати, як в минулому році в Кремнієвій долині п’яний чоловік атакував охоронного робота Knightscope K5, а також кумедний випадок в тому ж Сан-Франциско в кінці минулого року, коли місцевий притулок для тварин використовував робота для розгону бездомних з тротуарів. Залишається сподіватися, що в майбутньому роботи не пригадують людям всі ці знущання і штовхання хокейною ключкою.

Джерело: DMV