Дослідницька компанія Gemius оцінила масштаби і ефективність різних форматів реклами, яку демонструють українським користувачам. Тільки в жовтні середньостатистичному інтернет-користувача в нашій країні було показано понад 550 рекламних оголошень на персональних комп’ютерах і ноутбуках. У загальній складності в українській мережі реклама була показана більш 10 мільярдів разів, з них 56% – inscreen з середньою тривалістю 13,39 секунд.

Зазначимо, що видимість реклами на екрані, або ж Viewability, є одним з ключових параметрів, що визначають ефективність онлайн-реклами. Двома найпоширенішими показниками, які використовуються для вимірювання viewability, є viewability rate показує частку переглядів оголошень, які відображаються користувачу у вікні браузера, і viewability time, тобто середній час, протягом якого реклама була видима. У Gemius проаналізували, як відрізняються ці індикатори для відео-, банерної та контекстної реклами, а також, які особливості viewability існують в соціальних мережах, на інших веб-сайтах та в пошукових системах.

Банерна реклама в Україні серед аналізованих форматів має найвищі показники viewability по середньому часу, протягом якого реклама перебувала в зоні видимості – 14,12 секунд. Для банерної реклами в соціальних мережах цей показник складає 14,88 секунд, для інших сайтів – 14,06 секунд. Дані по частці viewability показують, що дві третини (66%) рекламних оголошень в соціальних мережах були видимі, тоді як на інших веб-сайтах частка viewability становить 56%.

Видеореклама выделяется среди других форматов по доле viewability – до 74%. Viewability rate для социальных сетей составляет 84%, для других сайтов – 73%. Средняя продолжительность взаимодействия с рекламными объявлениями составляет 12,75 секунд; для социальных сетей – 11,21 секунд, для других сайтов – 12,88 секунд.  Хотя в целом только 48% текстовой рекламы были в зоне видимости на экранах пользователей, а продолжительность просмотров (9,79 секунд) ниже, чем по другим форматам, в социальных сетях такая реклама имеет выше показатели по индикатору viewability rate, чем баннерная реклама (68% для текстовой рекламы по сравнению с 66% для баннерной), а среднее время просмотра больше, чем по видеорекламе (11,54 секунд для текстовой рекламы и 11,21 секунд для видеорекламы). Для текстовых объявлений, отображаемых на других веб-сайтах, эти показатели составляют 47% и 10,53 секунд соответственно.  Отметим, что для оценки viewability Gemius использовала стандарты IAB, согласно которым объявление считается видимым, если 50% пикселей расположены в видимой зоне экрана на протяжении более 1 секунды. В случае видеорекламы – 50% пикселей расположены в видимой зоне экрана на протяжении более 2 секунд. В анализ включены данные за октябрь 2017 года, собранные среди украинской интернет-аудитории, использующей настольные компьютеры и ноутбуки в возрасте от 14 до 69 лет.  Источник: Gemius

Відеореклама виділяється серед інших форматів за часткою viewability – до 74%. Viewability rate для соціальних мереж становить 84%, для інших сайтів – 73%. Середня тривалість взаємодії з рекламними оголошеннями становить 12,75 секунд; для соціальних мереж – 11,21 секунд, для інших сайтів – 12,88 секунд.

Хоча в цілому тільки 48% текстової реклами були в зоні видимості на екранах користувачів, а тривалість переглядів (9,79 секунд) нижче, ніж по інших форматів, у соціальних мережах така реклама має вищі показники по індикатору viewability rate, ніж банерна реклама (68% для текстової реклами порівняно з 66% для банерної), а середній час перегляду більше, ніж за відеорекламі (11,54 секунд для текстової реклами і 11,21 секунд для відеореклами). Для текстових оголошень, які відображаються на інших веб-сайтах, ці показники складають 47% та 10,53 секунд відповідно.

Зазначимо, що для оцінки viewability Gemius використовувала стандарти IAB, згідно з яким оголошення вважається видимим, якщо 50% пікселів розташовані у видимій зоні екрану протягом більше 1 секунди. У разі відеореклами – 50% пікселів розташовані у видимій зоні екрану протягом більш 2 секунд. В аналіз включені дані за жовтень 2017 року, зібрані серед української інтернет-аудиторії, що використовує настільні комп’ютери і ноутбуки у віці від 14 до 69 років.

Джерело: Gemius